Anmeld skade

Ring til os eller anmeld din skade nemt og hurtigt online via Min side.

Skadeguides

I vores skadeguides kan du læse præcis hvad du skal gøre i dit tilfælde. Nogle skader såsom skader i forbindelse med rejse, skal anmeldes direkte til SOS International.

Spørgsmål og svar

Ofte stillede spørgsmål

Se de mest relevante og populære spørgsmål og svar lige nu og få hurtigt svar.

Min side kan du finde:

  • Betingelser
  • Faktaark
  • Tilvalg og dækninger

Vi har samlet en række gode råd, så du forebygge skader og ulykker fremover.

Når skaden er sket, er der 4 råd, som er vigtige at følge:

  • Sørg for at begrænse skadens omfang så meget som muligt.
  • Sæt først reparationen i gang, når du har fået grønt lys fra Forsia Forsikring.
  • Lad være med at fjerne eller smide beskadigede ting væk. Tag eventuelt nogle fotografier af skaden, hvis udbedring ikke kan vente til taksators besigtigelse.
  • Lad være med at anerkende en eventuel erstatningspligt, men overlad dette til Forsia Forsikrings eksperter.

Har du brug for hurtig hjælp i forbindelse med en akut skade, kan du kontakte vores alarmcentral døgnet rundt på tlf. 98 98 98 98.

Hvis du får brug for akut hjælp i forbindelse med en skade, kan du altid kontakte os på tlf. 98 98 98 98. Hvis du ringer uden for vores åbningstid, stilles du automatisk om til vores alarmcentral.

Akut hjælp i udlandet

Hvis du får brug for akut hjælp i udlandet, skal du kontakte SOS International på tlf.+45 38 48 92 92. De er klar til at hjælpe dig døgnet rundt.

Min side under “Forsikringer” kan du finde din selvrisiko. Selvrisikoen er det beløb, som du skal betale, når du har en skade. Selvrisikoen trækkes automatisk fra din erstatning.

Du betaler altid kun én selvrisiko, også hvis skaden omfatter flere forsikringer.

Du kan læse mere om, hvordan vi udbetaler erstatning i forbindelse med en skade på køretøj, hus, sommerhus m.m. eller i forbindelse med løsøreskade her.

Ja, hvis skaden har medført skade på dig, dine ting eller dit køretøj, som en anden er skyld i, skal du anmelde skaden hos dit forsikringsselskab.

Hvis du har oplysninger om personen, der har lavet skaden, så husk at oplyse om det i din skadesanmeldelse. Personen, som er skyld i skaden, skal også anmelde det til sit forsikringsselskab.

Ja, på Min side under “Skader” kan du vedhæfte billeder, kvitteringer, fakturaer og andre dokumenter til din sag, som er under behandling.

Når du anmelder din skade, er det en god idé at have følgende klar:

  • Dokumenter
  • Kvitteringer
  • Fotos
  • Ved tyveri af cykel skal vi bruge stelnummer og godkendt cykellås-garanti

Få hjælp

I tvivl om hvad du skal gøre?

Er du i tvivl om hvad du skal gøre, er du altid velkommen til at ringe til os. 

Når uheldet sker, så skal det være trygt og nemt for dig at anmelde skaden. Vi arbejder hver dag for, at du skal have en god oplevelse hele vejen rundt, også når du skal have en afklaring på et skadesforløb. For uanset hvad der er sket, så skal du hjælpes godt videre.

Skadesforløb

Sådan foregår et skadesforløb

Når du anmelder en skade hos os, tager os godt af dig hele vejen igennem.

Kontakt

Kort ventetid og hurtig behandling, ring 98 98 98 98

På almindelige hverdage er ventetiden altid max. 30 sek.

Ved en pludselig opstået skade, som kræver øjeblikkelig handling, kan du ringe døgnet rundt.

Åbningstid:
Mandag – torsdag kl. 9.00 – 16.00/18.00
Fredag kl. 9.00 – 14.00

Vores kundecenter har udvidet telefontid:
mandag – fredag kl. 9.00 – 18.00

Tidsrum

Kl. 9-10
Kl. 10-11
Kl. 11-12
Kl. 12-13
Kl. 13-14
Kl. 14-15
Kl. 15-16