Find svar på dit spørgsmål omkring transportmidler

Siden er delt op i forskellige kategorier, så du hurtigt kan finde svar på dit spørgsmål.

Bil

Hvis du vil foretage ændringer i din bilforsikring skal du kontakte os – enten på tlf. 98 98 98 98 eller book et opkald her.

Har du tilvalgt autohjælp, og har du brug for akut hjælp? Kontakt vores samarbejdspartner SOS Dansk Autohjælp på tlf. 70 10 80 90 eller download deres vejhjælp-app her – så er du sikret hurtig hjælp.

Med autohjælp kan du f.eks. få assistance til:

  • Starthjælp ved startsvigt.
  • Hjulskift.
  • Brændstofudbringning eller nød-strøm.
  • Oplukning af dør, hvis dette kan gøres forsvarligt.
  • Bjærgning ved udskridning eller fastkørsel.
  • Transport af køretøjet i forbindelse med driftsstop.
  • Transport af køretøjet til nærmeste ladestation (elbil).
  • Persontransport i forbindelse med driftsstop/færdselsuheld.
  • Patient/hjemkørsel af køretøjet og passagerer ved akut opstået sygdom/tilskadekomst.
  • Campingvogn eller trailer, som er efterspændt den autohjælpsforsikrede bil, er automatisk meddækket, når denne benyttes privat. Dette uanset om det er din egen eller den er lånt/lejet.

Læs mere om autohjælp.

Hvis du har fået et stenslag eller glasskade i forruden på din bil, kan du få repareret eller skiftet ruden hos enten Dansk Bilglas eller Carglass, som vi samarbejder med.

Du bestemmer selv, om du vil forbi et af deres værksteder, eller om de skal komme ud til dig. Det er fleksibelt, hurtigt og nemt for dig.

Hvis du har kaskodækning, kan du få stenslaget gratis repareret. Med udvidet glasdækning kan du få dækket skader på bilens spejlglas, lygteglas, ruder og sol- eller panoramatag uden opkrævning af selvrisiko. Ved udskiftning af forruden, er der en selvrisiko på 1.000 kr. Læs mere her.

Som kunde hos os kan du altid finde et overblik over dine forsikringer og dækninger på Min side.

Sådan gør du:

  1. Log på Min side.
  2. Gå ind på ’Forsikringer’ i venstre side.
  3. Klik på den forsikring, som du vil læse om.
  4. Herefter kommer du ind på forsikringssiden, hvor du kan se dine dækninger. Der er et ‘flueben’ ud for de dækninger, du har valgt og et ‘plus’ ud for dem, som du endnu ikke har tilvalgt.
  5. Klik på hver enkelt dækning for at læse mere om, hvad dækningen indeholder.

Hvis du har spørgsmål eller vil ændre i dine dækninger kan du altid kontakte os på tlf. 98 98 98 98.

Du kan få udstedet en skadeattest på et køretøj, hvis køretøjet er forsikret hos os.

Se hvordan du gør her.

Når du rejser på bilferie, skal du kunne dokumentere, at du kører i din egen bil, og at den er ansvarsforsikret.

  • Grønt kort er dit bevis for, at bilen er ansvarsforsikret. I de fleste lande er din nummerplade på bilen registreret, mens du i andre lande skal medbringe det grønne kort. Se hvilke lande her.
  • Hvis du har en kaskoforsikring på din bil, har du ret til SOS redningshjælp i udlandet. Du kan med fordel hente Rødt Kort-appen her. (Det er ikke et krav, at du har Rødt Kort/app med på ferien).

Læs mere om rødt og grønt kort her.

Hvis du har en leasingaftale på din bil, og du ikke selv står som forsikringstager på din bilpolice, skal du benytte denne formular.

Når skaden sker, så husk at få modpartens navn og registreringsnummer – tag evt. billeder af stedet og skaden – og noter navn og telefon på evt. vidner.

Herefter skal du anmelde din skade på Min side.

Det er lovpligtigt, at bilen er ansvarsforsikret, så hvis du har solgt din bil, vil vi få direkte besked fra Motorregistret om. De vil give os besked om, at bilen enten er omregistreret til en ny ejer eller helt er afmeldt, og så kan vi afmelde din forsikring.

Hvis du har et tilgodehavende, vil det blive tilbagebetalt. Du behøver derfor ikke selv gøre noget ved salg af din bil.

Motorcykel

Har du tilvalgt autohjælp, og har du brug for akut hjælp? Kontakt vores samarbejdspartner SOS Dansk Autohjælp på tlf. 70 10 80 90 eller download deres vejhjælp-app her – så er du sikret hurtig hjælp.

Med autohjælp kan du f.eks. få assistance til:

  • Starthjælp ved startsvigt.
  • Hjulskift.
  • Brændstofudbringning eller nød-strøm.
  • Oplukning af dør, hvis dette kan gøres forsvarligt.
  • Bjærgning ved udskridning eller fastkørsel.
  • Transport af køretøjet i forbindelse med driftsstop.
  • Transport af køretøjet til nærmeste ladestation (elbil).
  • Persontransport i forbindelse med driftsstop/færdselsuheld.
  • Patient/hjemkørsel af køretøjet og passagerer ved akut opstået sygdom/tilskadekomst.
  • Campingvogn eller trailer, som er efterspændt den autohjælpsforsikrede bil, er automatisk meddækket, når denne benyttes privat. Dette uanset om det er din egen eller den er lånt/lejet.

Læs mere om autohjælp.

Som kunde hos os kan du altid finde et overblik over dine forsikringer og dækninger på Min side.

Sådan gør du:

  1. Log på Min side.
  2. Gå ind på ’Forsikringer’ i venstre side.
  3. Klik på den forsikring, som du vil læse om.
  4. Herefter kommer du ind på forsikringssiden, hvor du kan se dine dækninger. Der er et ‘flueben’ ud for de dækninger, du har valgt og et ‘plus’ ud for dem, som du endnu ikke har tilvalgt.
  5. Klik på hver enkelt dækning for at læse mere om, hvad dækningen indeholder.

Hvis du har spørgsmål eller vil ændre i dine dækninger kan du altid kontakte os på tlf. 98 98 98 98.

Det er lovpligtigt at have ansvarsforsikring på en motorcykel, så hvis du har solgt din motorcykel, vil vi få direkte besked fra Motorregistret om. De vil give os besked om, at motorcyklen enten er omregistreret til en ny ejer eller helt er afmeldt, og så kan vi afmelde din forsikring.

Hvis du har et tilgodehavende, vil det blive tilbagebetalt. Du behøver derfor ikke selv gøre noget ved salg af din motorcykel.

 

 

 

SOS Dansk Autohjælp hjælper ved ethvert uheld i Danmark og Europa (undtagen Færøerne og Grønland), for biler under 3.500 kg. tilladt totalvægt. Autohjælpen dækker efter de danske betingelser på transitruten E65 mellem Malmø og Ystad samt indtil 25 km fra den dansk/tyske grænse. For kaskoforsikrede køretøjer er der i udlandet dækning for redningshjælp via Rødt Kort.

Når skaden sker, så husk at få modpartens navn og registreringsnummer – tag evt. billeder af stedet og skaden – og noter navn og telefon på evt. vidner.

Herefter skal du anmelde din skade på Min side.

Kørsel på motorcykel og knallert er omfattet af ulykkesforsikringen. Men du skal være opmærksom på, at hvis du dyrker ekstremsport som f.eks. motorløb, så har du brug for tilvalgsdækningen Farlig sport.

Du kan tilvælge autohjælp til din motorcykelforsikring. Så kan du få hjælp, hvis din motorcykel f.eks. ikke kan starte, er punkteret, skal bugseres til værksted, eller er løbet tør for brændstof.

Vi arbejder sammen med SOS Dansk Autohjælp, så du er i gode hænder, hvis uheldet sker.

Veteranbil

Har du tilvalgt autohjælp, og har du brug for akut hjælp? Kontakt vores samarbejdspartner SOS Dansk Autohjælp på tlf. 70 10 80 90 eller download deres vejhjælp-app her – så er du sikret hurtig hjælp.

Med autohjælp kan du f.eks. få assistance til:

  • Starthjælp ved startsvigt.
  • Hjulskift.
  • Brændstofudbringning eller nød-strøm.
  • Oplukning af dør, hvis dette kan gøres forsvarligt.
  • Bjærgning ved udskridning eller fastkørsel.
  • Transport af køretøjet i forbindelse med driftsstop.
  • Transport af køretøjet til nærmeste ladestation (elbil).
  • Persontransport i forbindelse med driftsstop/færdselsuheld.
  • Patient/hjemkørsel af køretøjet og passagerer ved akut opstået sygdom/tilskadekomst.
  • Campingvogn eller trailer, som er efterspændt den autohjælpsforsikrede bil, er automatisk meddækket, når denne benyttes privat. Dette uanset om det er din egen eller den er lånt/lejet.

Læs mere om autohjælp.

Som kunde hos os kan du altid finde et overblik over dine forsikringer og dækninger på Min side.

Sådan gør du:

  1. Log på Min side.
  2. Gå ind på ’Forsikringer’ i venstre side.
  3. Klik på den forsikring, som du vil læse om.
  4. Herefter kommer du ind på forsikringssiden, hvor du kan se dine dækninger. Der er et ‘flueben’ ud for de dækninger, du har valgt og et ‘plus’ ud for dem, som du endnu ikke har tilvalgt.
  5. Klik på hver enkelt dækning for at læse mere om, hvad dækningen indeholder.

Hvis du har spørgsmål eller vil ændre i dine dækninger kan du altid kontakte os på tlf. 98 98 98 98.

Du kan tilvælge autohjælp sammen med din veteranforsikring. Så får du hjælp, hvis dit køretøj f.eks. ikke kan starte, er punkteret, skal bugseres til værksted, eller er løbet tør for brændstof.

Vi arbejder sammen med SOS Dansk Autohjælp, så du er i gode hænder, hvis uheldet sker.

Når skaden sker, så husk at få modpartens navn og registreringsnummer – tag evt. billeder af stedet og skaden – og noter navn og telefon på evt. vidner.

Herefter skal du anmelde din skade på Min side.

Det er lovpligtigt, at veteranbilen er ansvarsforsikret, så hvis du har solgt din veteranbil, vil vi få direkte besked fra Motorregistret om. De vil give os besked om, at veteranbilen enten er omregistreret til en ny ejer eller helt er afmeldt, og så kan vi afmelde din forsikring.

Hvis du har et tilgodehavende, vil det blive tilbagebetalt. Du behøver derfor ikke selv gøre noget ved salg af din veteranbil.

Knallert

Som kunde hos os kan du altid finde et overblik over dine forsikringer og dækninger på Min side.

Sådan gør du:

  1. Log på Min side.
  2. Gå ind på ’Forsikringer’ i venstre side.
  3. Klik på den forsikring, som du vil læse om.
  4. Herefter kommer du ind på forsikringssiden, hvor du kan se dine dækninger. Der er et ‘flueben’ ud for de dækninger, du har valgt og et ‘plus’ ud for dem, som du endnu ikke har tilvalgt.
  5. Klik på hver enkelt dækning for at læse mere om, hvad dækningen indeholder.

Hvis du har spørgsmål eller vil ændre i dine dækninger kan du altid kontakte os på tlf. 98 98 98 98.

Når skaden sker, så husk at få modpartens navn og registreringsnummer – tag evt. billeder af stedet og skaden – og noter navn og telefon på evt. vidner.

Herefter skal du anmelde din skade på Min side.

Den nye ejer skal omregistrere knallerten. Når dette er sket, får vi besked fra SKAT og motorregistret, hvorefter vi annullerer din knallertforsikring.

Campingvogn

Som kunde hos os kan du altid finde et overblik over dine forsikringer og dækninger på Min side.

Sådan gør du:

  1. Log på Min side.
  2. Gå ind på ’Forsikringer’ i venstre side.
  3. Klik på den forsikring, som du vil læse om.
  4. Herefter kommer du ind på forsikringssiden, hvor du kan se dine dækninger. Der er et ‘flueben’ ud for de dækninger, du har valgt og et ‘plus’ ud for dem, som du endnu ikke har tilvalgt.
  5. Klik på hver enkelt dækning for at læse mere om, hvad dækningen indeholder.

Hvis du har spørgsmål eller vil ændre i dine dækninger kan du altid kontakte os på tlf. 98 98 98 98.

Når skaden sker, så husk at få modpartens navn og registreringsnummer – tag evt. billeder af stedet og skaden og noter navn og telefonnr. på evt. vidner.

Herefter skal du anmelde din skade på Min side eller på tlf. 98 98 98 98 – så hjælper vi dig hurtigt videre. De fleste køretøjsskader behandler vi inden for 24 timer.

Hvis du sælger din campingvogn, skal du give os besked, så vi kan annullere din campingvognsforsikring.

Anhænger

Som kunde hos os kan du altid finde et overblik over dine forsikringer og dækninger på Min side.

Sådan gør du:

  1. Log på Min side.
  2. Gå ind på ’Forsikringer’ i venstre side.
  3. Klik på den forsikring, som du vil læse om.
  4. Herefter kommer du ind på forsikringssiden, hvor du kan se dine dækninger. Der er et ‘flueben’ ud for de dækninger, du har valgt og et ‘plus’ ud for dem, som du endnu ikke har tilvalgt.
  5. Klik på hver enkelt dækning for at læse mere om, hvad dækningen indeholder.

Hvis du har spørgsmål eller vil ændre i dine dækninger kan du altid kontakte os på tlf. 98 98 98 98.

Når skaden sker, så husk at få modpartens navn og registreringsnummer – tag evt. billeder af stedet og skaden – og noter navn og telefon på evt. vidner.

Herefter skal du anmelde din skade på Min side.

Hvis du ønsker at sælge din anhænger skal du give os besked, så vi kan annullere din anhængerforsikring.

Få hjælp

Find svar på dit spørgsmål

Se de mest relevante og populære spørgsmål og svar lige nu og få hurtigt svar.

Få hjælp

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Det gælder, uanset om du skal forsikre din bolig, dit indbo, din bil, din fritidsinteresse, din rejse, din hund eller dig selv og din familie.

Ring 98 98 98 98

Få et tilbud

Få et tilbud på dine forsikringer

Udfyld formularen, så ringer vi til dig.

Anvendes på Mobil "Få et Tilbud" pop-up menu

"*" indikerer påkrævede felter

Dette felt er til validering og bør ikke ændres.