Find svar på dit spørgsmål omkring rejse

Siden er delt op i forskellige kategorier, så du hurtigt kan finde svar på dit spørgsmål.

Bliv forberedt til rejsen

Få tips og rådgivning til, hvordan du bliver klar til udlandsrejsen. Læs mere her.

Om din rejseforsikring

Har du brug for at afbestille din rejse som følge af sygdom eller dødsfald skal du kontakte SOS International her. Herefter vil SOS International guide dig i, hvordan du er dækket og kan afbestille din planlagte rejse.

  • Hvis du får brug for hjælp på rejsen, f.eks. pga. sygdom eller skade, skal du kontakte SOS International på tlf. +45 38 48 92 92.
  • Ved de fleste andre typer skader eller begivenheder kan du vente med at anmelde det online, til du kommer hjem.
  • Hvis din bagage er forsinket til din rejsedestination, skal du anmelde det i lufthavnen og få en P.I.R. Rapport (Property Irregularity Report) samt bagagebevis.
  • Hvis du bliver udsat for tyveri, skal du anmelde det til det lokale politi.

Hvis din bagage er bortkommet eller beskadiget, er der dækning på din indboforsikring. Der opkræves ikke selvrisiko ved bagageskade. Det gælder både ved fly-, bus- og togrejser.

Husk at få en P.I.R. Rapport (Property Irregularity Report) eller bagagekvittering som dokumentation for bortkomsten eller beskadigelsen.

Hvis din bagage er forsinket i mere end 5 timer i forhold til din ankomst til rejsemålet, dækker rejseforsikringen. Forsikringen dækker udgifter til køb af tøj og toiletartikler, som du har behov for pga. forsinkelse af din bagage. Erstatningssum pr. døgn kr. 1.267 (2019) dog max. kr. 3.860 (2019). De angivne beløb gælder pr. person.

Hvis din bagage er forsinket, skal du kontakte flyselskabet og få en P.I.R. Rapport (Property Irregularity Report) eller bagagekvittering som dokumentation for forsinkelsen. Du kan anmelde sagen direkte til SOS International. Se mere på Min side.

Rejseforsikringskortet har de mest nødvendige oplysninger, som du hurtigt kan finde frem, hvis uheldet sker. Du kan finde rejsekortet her.

Print gerne to eksemplarer, ét til håndbagagen og ét til kufferten.

Som kunde hos os kan du altid finde et overblik over dine forsikringer og dækninger på Min side.

Sådan gør du:

  1. Log på Min side.
  2. Gå ind på ’Forsikringer’ i venstre side.
  3. Klik på den forsikring, som du vil læse om.
  4. Herefter kommer du ind på forsikringssiden, hvor du kan se dine dækninger. Der er et ‘flueben’ ud for de dækninger, du har valgt og et ‘plus’ ud for dem, som du endnu ikke har tilvalgt.
  5. Klik på hver enkelt dækning for at læse mere om, hvad dækningen indeholder.

Hvis du har spørgsmål eller vil ændre i dine dækninger kan du altid kontakte os på tlf. 98 98 98 98.

Vil du anmelde en skade på din rejseforsikring, skal du gøre det direkte til SOS International her eller ringe på tlf. +45 38 48 92 92.

Vil du afbestille din udlandsrejse kan kontakte SOS International på tlf. 38 48 92 92.

Læs mere om, hvordan du får adgang til online lægehjælp, mulighed for flykompensation m.m. her.

Hvis du får akut brug for hjælp på udlandsrejsen, skal du kontakte SOS International‘s alarmcentral på tlf. +45 38 48 92 92.

Hvis du har tegnet en afbestillingsforsikring, dækker den samme geografiske område, som din rejseforsikring dækker. Dog dækker afbestillingsforsikringen ikke rejser i Danmark.

Vær opmærksom på, at afbestillingsforsikringen skal tegnes minimum 30 dage før en planlagt afrejse.

Medicinsk forhåndsvurdering

Du skal få foretaget en medicinsk forhåndsvurdering i følgende tilfælde:

  • Hvis du har en kronisk eller eksisterende sygdom og har fået ny eller akut behandling inden for to måneder før din afrejse.
  • Hvis du har fået foretaget en medicinændring inden for to måneder før din afrejse.
  • Hvis du har fået konstateret en ny sygdom inden for to måneder før din afrejse.
  • Hvis du har fået behandling for en skade inden for to måneder før din afrejse.
  • Hvis du afventer en undersøgelse eller operation.

Det er SOS Internationals læger, som vurderer, hvordan du vil være dækket på rejseforsikringen.

Du kan først få en forhåndsvurdering, når der er max to måneder til din rejse.

Med en medicinsk forhåndsvurdering kan du få at vide, om din kroniske eller eksisterende sygdom også vil være dækket på din rejse, hvis du får brug for behandling.

Når du skal have din medicinske forhåndsvurdering, skal du have følgende klar:

  • Rejseinformation om din kommende rejse.
  • Relevante medicinske dokumenter eller lægeerklæringer.
  • Policenummeret på din rejseforsikring (det er det samme som for din indboforsikring). Du kan finde dit policenummer på Min side.

Hjælpekategorier

Find svar på dit spørgsmål

Her finder du et overblik over de forskellige kategorier af spørgsmål, så du kan få hurtigt svar.

Få hjælp

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Det gælder, uanset om du skal forsikre din bolig, dit indbo, din bil, din fritidsinteresse, din rejse, din hund eller dig selv og din familie.

Ring 98 98 98 98

Få et tilbud

Få et tilbud på dine forsikringer

Udfyld formularen, så ringer vi til dig.

Anvendes på Mobil "Få et Tilbud" pop-up menu

"*" indikerer påkrævede felter

Dette felt er til validering og bør ikke ændres.