Find svar på dit spørgsmål omkring regninger og betaling

Siden er delt op i forskellige kategorier, så du hurtigt kan finde svar på dit spørgsmål.

Tilmelding til services

Du kan tilmelde Betalingsservice på to måder:

  • Tilmeld Betalingsservice når du bestiller dine forsikringer.
  • Tilmeld regninger til Betalingsservice via netbank, e-Boks eller BS App.

Læs mere om Betalingsservice her.

Med e-Boks har du dine dokumenter samlet ét sted med nem og hurtig adgang. Med tiden lægger vi flere og flere dokumenter i e-Boks, og dermed får du både hurtigere informationer samt mindre papir fra os. Det er både godt for dig og mig og miljøet.

Sådan tilmelder du Forsia Forsikring til din e-Boks:

  • Log på e-Boks.dk med dit MitID.
  • Vælg ”Tilmeld flere afsendere”.
  • Søg efter Forsia Forsikring og tryk på ”Tilmeld”.
  • Når du er tilmeldt e-Boks, vil du modtage en mail, når der ligger digital post fra Forsia Forsikring i din e-Boks. Læs mere.

Betalinger

Det er på nuværende tidspunkt desværre ikke muligt at betale dine regninger med MobilePay.

Hvis du vil ændre dine betalingsoplysninger hos Forsia Forsikring, f.eks. ændre den konto, som dine forsikringer opkræves fra, kan du enten gøre det i din netbank eller via Betalingsservice.

Din NemKonto er din lovpligtige bankkonto. Hvis du har spørgsmål omkring din NemKonto, skal du kontakte dit pengeinstitut. Du kan også læse mere her.

Elektronisk udveksling af oplysninger

Forsia Forsikring udveksler oplysninger med NemKonto-systemet, og derfor skal vi ifølge Persondataloven oplyse følgende:

  • Økonomistyrelsen har som dataansvarlig ansvaret for oprettelsen og driften af NemKonto-systemet, men har konkret overdraget databehandlingsopgaven (driften af edb-systemet m.v.) til virksomheden KMD A/S.
  • Formålet med den elektroniske behandling af dine informationer er alene den forestående udbetaling til din NemKonto af skyldige beløb.
  • I forbindelse med en forestående udbetaling til din NemKonto, indgiver vi en betalingsmeddelelse og dit CPR-nummer/CVR-nummer til NemKonto-systemet. Herefter påfører NemKonto automatisk betalingsmeddelelsen dit registrerede NemKonto-nummer og tilbagesender betalingsmeddelelsen inklusiv kontonummeret til os. Derefter kan vi foretage udbetalingen af de skyldige beløb til din NemKonto.
  • Du kan altid ved henvendelse til NemKonto Support få oplyst, hvilke oplysninger NemKonto-registeret har om dig, ligesom du også altid kan få hjælp til at rette eller slette eventuelt forkerte oplysninger. Du kan også selv se og rette dine oplysninger på nemkonto.dk eller kontakte NemKonto.

Hvis du ønsker at ændre din betalingsmåde, skal du kontakte kundeservice.

Vær opmærksom på, at hvis du vælger månedlig betaling er det et krav, at du er tilmeldt Betalingsservice, og der pålægges et mindre gebyr på 4%.

Hvis prisen på din forsikring er ændret, kan årsagen være:

Opkrævningsperiode
Normalt bliver forsikringspræmien opkrævet til den 1. i hver måned, men hvis din forsikring er trådt i kraft på en andne dato, kan beløbet på din regning være ændre ved den første opkrævning.

Ændring i din forsikring eller dækning
Hvis du har foretaget ændringer i din forsikringsdækning, f.eks. tilvalgt nye dækninger eller fravalgt nogle. Du kan se ændringer i dit forsikringsprodukt på Min side.

Justering i din km-kørsel, flyttet til ny adresse m.v.
Din forsikringspræmie bliver justeret efter, hvad du forsikrer. Hvis din risiko er har ændret sig, vil forsikringsprisen også ændre sig.

  • Hvis vi skal udbetale penge til dig, sker det som udgangspunkt via NemKonto.
  • Hvis du ikke ønsker udbetaling til din NemKonto, skal du give os skriftlig besked på info@forsia.dk. Vi kan i stedet indsætte beløbet på en anden konto eller udbetale det på en check. (Udbetaling på check sker mod et gebyr på 50,- kr.)

Der kan være flere årsager til, at du har fået en rykker, f.eks.:

  • Du har ikke betalt dine forsikringsregninger til tiden (Vi anbefaler, du tilmelder dig Betalingsservice, så betalingen sker automatisk).
  • Du har modtaget en separat regning på din selvrisiko ifm. en skade. Denne regning har du ikke betalt.
  • Din bank har afvist din Betalingsservice-aftale.
  • Du har selv afvist din betaling.
  • Du har skiftet bank, men ikke fået overflyttet din Betalingsservice-aftale.

Kontakt kundeservice hvis du er i tvivl.

Når skadebehandlingen er færdig og din erstatning er opgjort, kan du få pengene udbetalt via onlineshoppen Scalepoint. Her kan du genanskaffe de ting, som skal erstattes.

Hvis du vælger at få erstatningen udbetalt via Scalepoint, får du pr. mail tilsendt et link til Scalepoint webshoppen, og på din mobiltelefon får du tilsendt din personlige kode hertil. Så kan du gå i gang med at shoppe.

Du kan også vælge at få din erstatning udbetalt til din NemKonto. Læs mere omkring skadesudbetaling.

Support og kundeservice

Hvis du har brug for hjælp eller er i tvivl om noget, så kan vores samarbejdspartner Scalepoint kontaktes på tlf. 70 33 28 28.

Få overblik over dine betalingsmuligheder

Du kan vælge mellem fire betalingsmuligheder. Fælles for dem alle er, at du kan tilmelde dem Betalingsservice, så du ikke behøver at holde øje med betalingerne. Det gør din hverdag lidt nemmere.

Læs mere

Hjælpekategorier

Find svar på dit spørgsmål

Her finder du et overblik over de forskellige kategorier af spørgsmål, så du kan få hurtigt svar.

Få hjælp

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Det gælder, uanset om du skal forsikre din bolig, dit indbo, din bil, din fritidsinteresse, din rejse, din hund eller dig selv og din familie.

Ring 98 98 98 98

Få et tilbud

Få et tilbud på dine forsikringer

Udfyld formularen, så ringer vi til dig.

Anvendes på Mobil "Få et Tilbud" pop-up menu

"*" indikerer påkrævede felter

Dette felt er til validering og bør ikke ændres.