Forsikringer
Find den forsikring, som passer til dine behov
Her får du et samlet overblik over, hvad vi kan tilbyde dig af privatforsikringer.
Populære forsikringer
Uanset hvor du befinder dig på din udlandsrejse, kan du altid få hurtigt hjælp via din rejseforsikring. Vi har samlet vores bedste tips og gode råd her, så du har et overblik, hvis uheldet sker.
Hvis du har brug for hjælp her og nu, mens du rejser i udlandet, kan du kontakte vores samarbejdspartner SOS International døgnet rundt. Det kan f.eks. være i forbindelse med sygdom eller skade. Ring på tlf. +45 38 48 92 92 eller opret din sag her.
Hvis du har behov for et lægebesøg, medicinering mv. i udlandet, skal du huske at vise dit blå EU-sygesikringskort (ved rejser i et EU-land, Norge, Island, Liechtenstein eller Schweiz). Gem kvittering og anden dokumentation for lægebehandlingen, da det skal bruges som dokumentation til din rejseforsikring.
Når du anmelder din sag online, kan du booke en videokonsultation med en dansktalende læge. Lægen kan bl.a. rådgive og udskrive internationale recepter, som kan bruges i udlandet.
Åbningstider:
Hverdage kl. 08.00 – 22.00
Weekender/helligdage kl. 10.00 – 22.00
Hvis du står uden bagage eller din bagage er blevet beskadiget, kan du finde mere info her om, hvad du skal gøre.
Hvis du har mistet dit pas eller det er blevet stjålet på rejsen, skal du anmelde det til det lokale politi og få en politirapport eller kvittering for anmeldelsen. Kvitteringen skal bruges, hvis du vil søge erstatning via din indboforsikrings tyveri dækning, og når du søger om at få et nødpas på den danske ambassade eller konsulat i dit rejseland. Find nærmeste danske ambassade eller konsulat.
Hvis der ikke er en dansk ambassade eller konsulat i dit rejseland, så kontakt et andet EU-lands ambassade for at få udstedt et EU-nødpas. Se mere her.
Hvis du har mistet dit kreditkort, skal du hurtigst muligt kontakte din bank og få kortet spærret. Udenfor din banks åbningstider kan du ringe til Nets på telefon:
+45 44 89 29 29 for Dankort og Visa/Dankort
+45 44 89 27 50 for MasterCard og American Express
Ved et aflyst eller forsinket fly kan det være en besværlig og lang proces selv at gå i gang med at inddrive en erstatning fra flyselskabet. Men det er nemt med hjælp fra Dansk Rejsehjælp, som kan hjælp med at inddrive en flykompensation eller refusion. Du kan også få dækket udgifter til f.eks. mistet bagage. Du betaler kun for servicen, hvis Dansk Rejsehjælp kan hjælpe dig. Det giver tryghed til din rejse.
Anmeld din sag ved Dansk Rejsehjælp igennem Min side under “Kundefordele” eller ring til deres hotline på tlf. +45 38 48 92 92.
En god ferie kræver, at du kan føle dig tryg, når du skal ud at rejse. Om du skal på afslapningsferie med sol og strand, eller på en aktiv ferie med dine ski, så er det vigtigt, at du har styr på din rejseforsikring, før du rejser afsted.
Hvis du kommer til skade eller bliver syg på rejsen, kan du kontakte vores samarbejdspartner SOS International på tlf. +45 38 48 92 92.
De har åbent døgnet rundt og kan hjælpe dig, uanset hvor i verden du befinder dig, f.eks. med at finde en læge eller et hospital i nærheden.
Hold dig opdateret omkring det land, du har planlagt din rejse til. Udenrigsministeriet har samlet nyttige informationer om forskellige rejsemål, som du finder her. Her kan du bl.a. se, om der er særlige indrejseregler for det land, du skal besøge.
Med Udenrigsministeriet’s app Rejseklar kan du bl.a. tilmelde dig Danskerlisten og finde den nærmeste ambassade.
Når du skal rejse på ferie, er det en god idé at være forberedt på forhånd. For at gøre det lettere for dig, har vi lavet en liste med gode råd til, hvad du skal være opmærksom på, før du tager afsted på ferie.
Hvad synes du om artiklen?
Nyhedsbrev
Få årstidens tips og rådgivning til at passe på dine ting, dig selv og dem du holder af. Ingen reklame, bare gode råd som er lige til at gå til, når du har brug for det.