Forsikringer
Find den forsikring, som passer til dine behov
Her får du et samlet overblik over, hvad vi kan tilbyde dig af privatforsikringer.
Populære forsikringer
Alle skader på din rejseforsikring eller afbestillingsforsikring, skal anmeldes via vores samarbejdspartner SOS International.
Hvis du har brug for hjælp her og nu, mens du rejser i udlandet kan du kontakte SOS International døgnet rundt. Det kan f.eks. være i forbindelse med sygdom, eller hvis du har mistet din bagage.
Du skal anmelde din skade direkte til SOS International her eller ringe.
Hvis dit fly er blevet aflyst eller forsinket, kan du få hjælp af Dansk Rejsehjælp til at inddrive en flykompensation eller refusion. Du kan også få dækket udgifter til f.eks. mistet bagage. Du betaler kun for servicen, hvis Dansk Rejsehjælp kan hjælpe dig.
Anmeld din sag ved Dansk Rejsehjælp igennem Min side under “Kundefordele” eller ring til deres hotline.
Hvis du vil afbestille din udlandsrejse, skal du først anmelde det til SOS International her. De vil herefter guide dig i, hvordan du skal afbestille din planlagte rejse.
Du kan også kontakte SOS International på telefon.
Spørgsmål og svar
Se de mest relevante og populære spørgsmål og svar lige nu og få hurtigt svar.
Hvis du får akut brug for hjælp på udlandsrejsen, skal du kontakte SOS International‘s alarmcentral på tlf. +45 38 48 92 92.
Du er dækket af din sundhedsforsikring, selv om du kommer til skade under sport i udlandet. Dansk Sundhedssikring kan hjælpe dig, når du kommer tilbage til Danmark. Vær opmærksom på, at denne forsikring IKKE er en rejseforsikring.
Når du anmelder din skade, er det en god idé at have følgende klar:
På Min side kan du finde:
Rejseforsikringskortet har de mest nødvendige oplysninger, som du hurtigt kan finde frem, hvis uheldet sker. Du kan finde rejsekortet her.
Print gerne to eksemplarer, ét til håndbagagen og ét til kufferten.
Hvis din bagage er forsinket i mere end 5 timer i forhold til din ankomst til rejsemålet, dækker rejseforsikringen. Forsikringen dækker udgifter til køb af almindeligt tøj og toiletsager, som du har behov for pga. forsinkelse af din bagage. Erstatningssum pr. døgn kr. 1.267 (2019) dog max. kr. 3.860 (2019). De angivne beløb gælder pr. person.
Hvis din bagage er forsinket, skal du kontakte flyselskabet og få en P.I.R. Rapport (Property Irregularity Report) eller bagagekvittering som dokumentation for forsinkelsen. Du kan anmelde sagen direkte til SOS International. Se mere på Min side.
Senest 21 dage efter at din bagage skulle være dukket op, kan du gøre krav på din erstatning. Hvis du har delt kuffert med en anden person, vil I begge være berettiget til at søge erstatning.
Hejdoktor
Med en indboforsikring hos os får du og din husstand gratis online lægehjælp via Hejdoktor – uanset hvor du befinder dig (både i Danmark og i udlandet), alle ugens 7 dage. Via Hejdoktor kan du få rådgivning, forny recepter og få svar på dine spørgsmål.
Åbningstider
Mandag – fredag: 8.00 – 22.00
Weekend og helligdage: 8.00 – 18.00