Forebyg online kriminalitet med cybersikring

Cybersikring er en ekstra tryghed til din digitale hverdag.

Online kriminalitet er et fortsat stigende problem med bl.a. digitale krænkelser, hacking og misbrug af personlige oplysninger*. Du og din husstand skal kunne føle jer trygge digitalt – derfor udvides indboforsikringen med cybersikring, som består af Online identitetssikring, Web Clean-up samt Cyberalarm – en samlet pakke af services, som hjælper dig til at være godt forberedt og reducere risikoen for at blive udsat for online kriminalitet.

Har du din indboforsikring hos os, er cybersikring gratis inkluderet. Vi samarbejder med Tenerity/ID Protection Service, som står for håndteringen og sikkerheden af de forskellige services. Hvis uheldet sker, sidder vores specialister klar til at hjælpe dig med at opdage og begrænse skaden.

* Kilde: Det Kriminal Præventive Råd

Cyberalarm 24 timer i døgnet

Med en indboforsikring hos os kan du benytte dig af cyberalarm og få ekstra digital tryghed døgnet rundt. Cyberalarmen overvåger, at dine oplysninger ikke bliver misbrugt. Hvis den finder en af dine oplysninger, får du en advarsel på mail/sms og adgang til et kontrolpanel, hvor du kan følge med og få anbefalinger til, hvad du skal gøre.

Aktivér cyberalarm

Du aktiverer Cyberalarmen på Min side under “Kundefordele”, hvor personlige oplysninger registreres, f.eks. konti, CPR-nummer. og pasnummer, som cyberalarmen overvåger døgnet rundt.

Du kan tilmelde dig selv og op til fire personer over 15 år fra din husstand.

Hvis skaden sker

Hvis skaden sker, f.eks. hvis din Facebook-profil bliver hacket og misbrugt, eller du oplever online chikane, så kan du hurtigt få hjælp af vores samarbejdspartner Tenerity/ID Protection Service til at få det uønskede indhold fjernet igen.

Ring på tlf. 70 22 24 30 og få hurtig hjælp. Hvis du ønsker det, kan de overtage hele processen, så du ikke skal bekymre dig om det.

Ring på tlf. 70 22 24 30

Tips til din digitale sikkerhed

Passwords

  • Del ikke dit kodeord med nogen.
  • Brug forskellige passwords til alle dine digitale konti.
  • Vælg et stærkt kodeord med store og små bogstaver, tal og specialtegn.
  • Brug to-faktor verificering alle steder, hvor det er muligt.
  • Brug evt. en password-manager, så skal du kun huske et stærkt kodeord til manageren, som giver adgang til alle dine andre kodeord.
  • Gennemgå sikkerhedsindstillinger på dine konti.
  • Opgiv mailadresse og telefonnummer for at tillade, at din konto kan gendannes.

Generel online sikkerhed

  • Oplys kun fortrolige oplysninger på websider, som du har tillid til (se efter en hængelås eller ’https’ efter web-adressen).
  • Lær dine børn om gode IT-vaner og websikkerhed.
  • Brug både antivirusprogram og firewall på din computer.
  • Kryptér dit trådløse netværk.
  • Send aldrig fortrolige og personlige oplysninger i en mail. Vær kritisk, hvis du bliver bedt om f.eks. at sende dit login til MitID. Det vil en offentlig myndighed eller din bank aldrig bede dig om.
  • Oplys ikke fortrolige og personlige oplysninger på sociale netværk.

Hjælp de ældre med digital sikkerhed

Ifølge Finans Danmark er de mest udsatte grupper for IT-svindel kvinder og ældre, da mange af de ældre ikke er hjemmevante i det digitale miljø. Ofte manipulerer kriminelle offeret til at udlevere sine personlige oplysninger, f.eks. ved at ringe og udgive sig for at være offerets bank. Derfor:

Pas på phising-mails, sms og falske opkald. Deres formål er at få dig til at klikke på et falsk link eller udlevere dine personoplysninger.
Ring ikke til et tlf.nr., som oplyses i samtalen. Det kan være en del af svindlen, hvor en anden kriminel sidder klar til at modtage opkaldet.
Læs altid, hvad du er ved at godkende med MitID. Hvis teksten ikke stemmer overens med det, som du vil godkende, eller hvis du ikke kender til handlingen, skal du ikke godkende den.

Kundefordele

Et kundeunivers af unikke fordele

Som kunde hos os får du masser af unikke fordele og rabatter til skadesforebyggende udstyr.

Det sikrer tryghed til din hverdag. For hos os er du aldrig alene.

Se alle fordelene

Styr på din indboforsikring?

Du skal have en indboforsikring efter dine behov. Vi hjælper gerne med at sammensætte dækningerne, så du har fuld tryghed i din hverdag.

Læs mere om indboforsikring

Spørgsmål og svar

Spørgsmål og svar om cybersikring

Cybersikringen dækker online identitetstyveri, web clean-up og cyberalarm, så du kan føle dig digitalt tryg 24 timer i døgnet. Du kan få hjælp og rådgivning til at opdage, begrænse og forebygge online kriminalitet.

Hvis du f.eks. er udsat for identitetstyveri, kan du få hjælp til at fjerne uønsket online indhold, slette falske profiler m.m. Du kan samtidig få rådgivning til at færdes mere sikkert digitalt og forebygge svindel og misbrug, det gælder også i forhold til børn og unges brug af internettet.

Ja, hvis du har din indboforsikring hos Forsia Forsikring, får du automatisk gratis cybersikring. Cybersikring inkluderer online identitetssikring, web clean-up og cyberalarm. Hvis du vil bruge din cyberalarm, skal du aktivere den på Min side under “Kundefordele”.

Cybersikring dækker dig og din familie, hvis du har din indboforsikring hos Forsia Forsikring. Familiemedlemmer som bor i husstanden er dækket af cybersikringen (samboende/ægtefælle og hjemmeboende børn).

Cyberalarm er en del af cybersikringen.

Cyberalarmen overvåger dine personlige data 24 timer i døgnet. Den scanner både open, deep og dark web. Hvis dine oplysninger bliver fundet, får du en advarsel på sms eller mail omkring, hvad der er fundet, og hvor det er fundet. Ud fra advarslen kan du se, hvor alvorligt det står til i forhold til den lækkede data.

I kontrolpanelet vil du få information om, hvilke tiltag du bør foretage for at minmere risikoen.

Du aktiverer din cyberalarm på Min side under “Kundefordele”. Her registrerer du dine personlige oplysninger, som du ønsker at cyberalarmen skal overvåge – f.eks. CPR-nummer., pasnummer. eller betalingsoplysninger.

Cyberalarmen dækker op til fire personer i din husstand. Personerne skal være fyldt 15 år.

Du registrerer cyberalarmen på Min side under “Kundefordele”. Her registrerer du og din familie jeres personlige oplysninger, som I ønsker at cyberalarmen skal overvåge – f.eks. CPR-nummer., pasnummer eller betalingsoplysninger.

Ja, det er sikkert at registrere sine personlige oplysninger i cyberalarmen, som lever op til de højeste standarder for datasikkerhed.

Vores samarbejdspartner Tenerity/ID Protection Service opbevarer dine registrerede oplysninger krypteret og sikkert. Tenerity/ID Protection Service gennemfører desuden regelmæssige sikkerhedstests ved hjælp af eksterne sikkerhedsspecialister. Det sker for at være sikker på at tjenesten har den bedst mulige beskyttelse mod dataangreb. Dine oplysninger bliver overført på en sikker måde.

Nej, vi udveksler ikke oplysninger om vores kunder til vores samarbejdspartner Tenerity/ID Protection Service. Hvis du får brug for hjælp vedrørende online kriminalitet, skal du kontakte Tenerity/ID Protection Service direkte og give dem fuldmagt til at behandle din sag.

Vi samarbejder med Tenerity/ID Protection Service om cybersikring. Hvis du får brug for hjælp og rådgivning, er deres It-specialister, som hjælper dig. Ring på tlf. 70 22 24 30 og få hjælp 24 timer i døgnet.

Du kan altid afmelde dig cyberalarm. Ønsker du at afmelde cyberalarm, så kan du gøre det via Min side under “Kundefordele”.

Tilbud

Få adgang til alle fordelene

Udfyld formularen så kontakter vi dig

Hos Forsia Forsikring passer vi godt på dine oplysninger. Se hvordan vi bruger dine oplysninger her.